WhatsApp op je Windows PC/Laptop

Er zijn twee manieren (die ik sinds kort ken) om WhatsApp op je PC/Laptop te zetten:

  1. Met te downloaden en te installeren software
  2. Via een webbrowser

Waarom zou je dat doen? Als je op je PC of laptop bezig bent hoef je je telefoon niet te pakken en je werkt op een groter scherm en met een groter toestenbord (handig voor mensen met dikke vingers).

Welke optie (1 of 2) heeft de voorkeur?
Met de webbrowser versie hoef je geen software te installeren.
Met de software versie werk je los van je browser en die blijkt bij mij stabieler te werken.
De web versie ging namelijk de tweede keer niet helemaal lekker bij mij (scherm bouwde niet goed op) maar dat komt misschien omdat ik met beide versies bezig was of het ligt aan Firefox.
Anyway, kijk wat voor jou het beste werkt (bij beide opties worden berichten en media in ieder geval gesynchroniseerd met je telefoon).

Met te downloaden en te installeren software

Ga naar de website van WhatsApp en download de software voor Window 8 en hoger 64 bits (ik weet niet of installatie op een 32 bits computer kan en zo ja werkt. Niet, dan kan je het via de webbrowser proberen).

schermkopie-1736-2016-12-19

Na een klik op de groene downloadbutton volgt een schermpje waarin je ‘bestand opslaan’ aanklikt. Kies een locatie waar je het bestand wilt opslaan (b.v. het bureaublad). Na de download staat het installatiebestand op je bureaublad.

schermkopie-1741-2016-12-19

Dubbelklik op het installatiebestand. De installatie start. Na de installatie staat er een snelkoppeling op je bureaublad.

schermkopie-1740-2016-12-19

Start WhatsApp m.b.v. de snelkoppeling. Het volgende scherm wordt zichtbaar.

schermkopie-1739-2016-12-19

Zorg dat je telefoon aan staat en (ook) op Wifi. Ga (hoe is afhankelijk van je merk telefoon, zie plaatje hierboven) naar WhatsApp Web op je telefoon en scan de QR code. Op mijn telefoon ziet dat er zo uit (nog niet op de QR code gericht toen ik de screencopy maakte).

screenshot_2016-12-21-09-47-49

screenshot_2016-12-19-15-37-05

 

Na het scannen van de QR code start WhatsApp. Dat ziet er ongeveer zo uit.

schermkopie-1737-2016-12-19

Zodra je links in het scherm een contact aanklikt zie je de gesprekshistorie.

Het werkt verder zoals je gewend bent met WhatsApp.

Via een webbrowser

Let wel, enkel Google Chrome, Firefox, Edge en Opera worden momenteel ondersteund. Ik gebruik Firefox.

Ga naar deze WhatsApp website (zet die site in je favorieten want die heb je steeds weer nodig om je opnieuw aan te melden) voor de versie die werkt in je browser (in mijn geval dus Firefox). Je komt direct op onderstaande pagina.

schermkopie-1739-2016-12-19

Vanaf hier werkt het hetzelfde als bij de software versie, ik herhaal het nog een keer.

Zorg dat je telefoon aan staat en (ook) op Wifi. Ga (hoe is afhankelijk van je merk telefoon, zie plaatje hierboven) naar WhatsApp Web op je telefoon en scan de QR code. Op mijn telefoon ziet dat er zo uit (nog niet op de QR code gericht toen ik de screencopy maakte).

screenshot_2016-12-21-09-47-49

screenshot_2016-12-19-15-37-05

 

Na het scannen van de QR code start WhatsApp. Dat ziet er ongeveer zo uit.

schermkopie-1737-2016-12-19

Zodra je links in het scherm een contact aanklikt zie je de gesprekshistorie.

Het werkt verder zoals je gewend bent met WhatsApp.

That’s all 🙂

 

 

 

 

Geef een reactie

